Om ondernemers te stimuleren een veilige, klantvriendelijke webwinkel te ontwikkelen, lanceert UNIZO een e-commerce audit. Sites die beantwoorden aan de wettelijke vereisten en aan de voorwaarden voldoen inzake gebruiksgemak en veiligheid, ontvangen het UNIZO-e-commercelabel.
Wie slaagt mag het UNIZO e-commercelabel op zijn site plaatsen als kwaliteitsgarantie voor de klanten.
Dit zijn, kort samengevat, de basisregels waaraan u moet voldoen om het UNIZO-E-commercelabel binnen te halen.
Waarom?
Aan uzelf kent u een ander. U komt in een webwinkel en vindt het aanbod interessant. Maar durft u hier ook echt iets kopen?
Uw klanten stellen zich net dezelfde vragen wanneer ze in úw webshop komen. Er lopen immers nogal wat beunhazen in webwinkelland rond, die zich al te makkelijk achter hun virtuele façade kunnen verschuilen. Vertrouwen, daar gaat het om. Hoe kan u uw bezoekers overtuigen dat u wél betrouwbaar bent, want alleen dan zijn ze bereid via het web uw producten aan te kopen.
Een onafhankelijk kwaliteitslabel schept het noodzakelijke vertrouwen. Dat label, het UNIZO e-commercelabel, is er nu. Als u in uw webwinkel waar maakt wat u belooft, als u correct en volledig de nodige informatie verschaft, als u kwalitatieve producten of diensten levert en uw orderopvolging helemaal onder controle heeft, als u de nodige veiligheidsgaranties heeft ingebouwd… dan kan u het UNIZO e-commercelabel ontvangen.