De Postboxstore ontving het unizo e-commercelabel. Meer info daarover vindt u hieronder:
Om ondernemers te stimuleren een veilige, klantvriendelijke webwinkel te ontwikkelen, lanceert UNIZO een e-commerce audit. Sites die beantwoorden aan de wettelijke vereisten en aan de voorwaarden voldoen inzake gebruiksgemak en veiligheid, ontvangen het UNIZO-e-commercelabel.
Wie slaagt mag het UNIZO e-commercelabel op zijn site plaatsen als kwaliteitsgarantie voor de klanten.
Dit zijn, kort samengevat, de basisregels waaraan u moet voldoen om het UNIZO-E-commercelabel binnen te halen.
- Absolute duidelijkheid over uw identiteit en/of die van uw onderneming is essentieel om voor het UNIZO e-commercelabel in aanmerking te komen. Klinkt misschien vanzelfsprekend, maar toch bestaan er talloze websites waarop nauwelijks bedrijfsgegevens terug te vinden zijn, bewust of onbewust.
- Ook over de prijzen van de goederen of diensten en eventueel de bijkomende leveringskost mag absoluut geen twijfel bestaan.
- Verder moeten de betalingsmogelijkheden en –voorwaarden, plus de contractuele bepalingen ondubbelzinnig en helder op de website terug te vinden zijn.
- Bij online bestellingen/aankopen moet de klant een bevestiging ontvangen van zijn order, met daarop alle gegevens van de transactie ter controle.
- Annulatie- en/of opzegmogelijkheden moeten eveneens helder worden vermeld.
- U mag uw klanten vragen om per overschrijving te betalen, maar indien u opteert voor online betalingen, dan moet dit gebeuren via een erkende payment service provider (bv. Ogone, docdata)
Waarom?
Aan uzelf kent u een ander. U komt in een webwinkel en vindt het aanbod interessant. Maar durft u hier ook echt iets kopen?
- Zijn die online betalingen wel voldoende veilig?
- Welke garantie heeft u dat het product ook daadwerkelijk geleverd wordt?
Uw klanten stellen zich net dezelfde vragen wanneer ze in úw webshop komen. Er lopen immers nogal wat beunhazen in webwinkelland rond, die zich al te makkelijk achter hun virtuele façade kunnen verschuilen. Vertrouwen, daar gaat het om. Hoe kan u uw bezoekers overtuigen dat u wél betrouwbaar bent, want alleen dan zijn ze bereid via het web uw producten aan te kopen.
Een onafhankelijk kwaliteitslabel schept het noodzakelijke vertrouwen. Dat label, het UNIZO e-commercelabel, is er nu. Als u in uw webwinkel waar maakt wat u belooft, als u correct en volledig de nodige informatie verschaft, als u kwalitatieve producten of diensten levert en uw orderopvolging helemaal onder controle heeft, als u de nodige veiligheidsgaranties heeft ingebouwd… dan kan u het UNIZO e-commercelabel ontvangen.